עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:12/21/2009 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:אחריות בית משותף לנזקי גוף שנגרמים בבניין
שאלה: בעת שירדתי במדרגות בית משותף בו מתגורר קרוב משפחה שלי, החליקה לפתע הרגל שלי על שלולית מים גדולה שנוצרה במקום ובעקבות כך החלקתי במדרגות ושברתי את רגלי. האם אני יכול להגיש תביעה לפיצויים נגד גורם כלשהו בעקבות פציעתי ?

תשובה: השאלה מעלה את הסוגיה של אחריות בית משותף לנזקי גוף שנגרמים בו. כאשר נגרם נזק גוף לאדם עקב מפגע ברכוש המשותף או רשלנות בהחזקת ו/או ניהול הרכוש המשותף, יכול הנפגע להגיש תביעה משפטית נגד כל דיירי הבית המשותף כיוון שכל אחד מהם מחזיק חלק מהרכוש המשותף ולכן כל אחד מהם אחראי למפגע ברכוש המשותף וממילא לנזקי הגוף שנגרמו בעקבות אותו מפגע.

בעניין זה יצוין כי בהתאם לחוק, וועד הבית של הבית המשותף משמש כנציג של כל בעלי הדירות בכל עניין הנוגע להחזקתו התקינה ולניהולו של הבית המשותף והוא זכאי להיות צד בכל הליך משפטי הנוגע לסוגיות אלו בשם כל בעלי הדירות.

עוד יצוין כי כאשר הוכח באופן ברור שרק אחד מבעלי הדירות יצר את המפגע אשר גרם לנזקי הגוף או אחראי לו, תוטל אחריות אך ורק על אותו בעל דירה ולא על כל דיירי הבית המשותף.

במקרה המוזכר בשאלה, בהחלט ייתכן כי תוטל אחריות על דיירי הבית המשותף, שכן שלולית מים אינה אמורה להימצא בחדר המדרגות ומהווה מפגע. מומלץ מאוד לנסות ולתעד את הימצאותה של שלולית המים במקום מיד לאחר הפגיעה ולאחר מכן לנקוט בהליכים נגד הבית המשותף או חברת הביטוח שלו.

מומלץ גם לנסות ולבדוק כיצד נוצרה השלולית במקום, שכן אפשר ורשלנותו של גורם אחר או גורם נוסף היא שיצרה את המפגע ואז אפשר וניתן לנקוט בהליכים משפטיים גם כנגד גורמים נוספים.

עניין זה מדגיש את החשיבות ברכישת פוליסות ביטוח מתאימות לבית משותף בגין נזקי גוף שעשויים להיגרם לצדדים שלישיים. עשויים להיות מקרים שבהם ייפצע אדם בצורה קשה עקב מפגע ברכוש המשותף ובית המשפט, בהעדר פוליסת ביטוח מתאימה, יחייב את כל דיירי הבניין לפצות את אותו נפגע בסכומים גבוהים ביותר.

לפיכך, מומלץ כי כל בית משותף ירכוש לעצמו פוליסת ביטוח מתאימה שתכסה אותו בגין נזקי גוף שייגרמו לצדדים שלישיים במהלך השימוש ברכוש המשותף.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il