עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:12/21/2009 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:אחריות בית מלון לנזקי גוף שנגרמו בתחומו
שאלה: במהלך שבת חתן של אחי אשר התקיימה בבית מלון בירושלים, ירדתי במדרגות המלון ולפתע החלקתי עקב רטיבות שהייתה על המדרגות. בעקבות זאת, קיבלתי מכה חזקה ביד ומאוחר יותר אובחן אצלי שבר במרפק. האם אני יכול לתבוע את בית המלון ?

תשובה: לבית מלון עשויה בהחלט להיות אחריות לנזקי גוף אשר נגרמו בתחומו. המלון, מכוח היותו המחזיק ובעל השליטה במקרקעין וכן מכוח היותו אחראי בין היתר על התחזוקה במלון, חב בחובת זהירות כלפי האורחים שנמצאים במלון. חובה זו חלה על מגוון הפעילויות שהמלון מספק לאורחיו וכן על כל מקום שבשליטת המלון אליו יש גישה לציבור, לרבות מתקני המלון אשר נמצאים מחוץ למבנה עצמו.

יחד עם זאת, אין המשמעות היא שכל נזק גופני שאירע בשטח המלון מטיל באופן אוטומטי אחריות על המלון. על מנת לחייב את המלון בפיצויים, יש להוכיח כי המלון ברשלנותו ו/או באשמו ו/או במחדל כלשהו מצידו, גרם ו/או תרם לתאונה שנגרמה. כלומר, אם למשל אדם החליק במלון ללא כל סיבה נראית לעין וללא כל קשר למעשה או מחדל כלשהו מצד המלון, אזי למלון אין כל אחריות לאותו אירוע. מאידך, אם הנפילה נגרמה עקב מפגע או מכשול במלון, בהחלט ישנם סיכויים גבוהים להטיל אחריות על המלון.

במקרים רבים, גם אם התאונה אירעה עקב מכשול כלשהו, עדיין תוטל על הנפגע עצמו אחריות תורמת לאירוע ועל המלון אחריות חלקית בלבד, במיוחד באותם מקרים שניתן היה לראות את המכשול מבעוד מועד.

בכל תביעה אשר מוגשת בגין נזק גוף שנגרם בבית מלון, כמו למשל האירוע המתואר בשאלה, בתי המשפט בוחנים את המקרה לגופו ובודקים את מלוא הנסיבות בכדי להבין בדיוק מדוע וכיצד אירעה התאונה, ורק לאחר מכן נקבע האם למלון יש אחריות או לא.

מומלץ לכל אדם אשר טוען כי נגרם לו נזק גופני בשטח המלון עקב רשלנות מצד המלון, לנסות ולתעד ככל שניתן את המכשול או המפגע אשר לטענתו גרם לתאונה וכן לדווח בהקדם האפשרי לנציגי המלון על התאונה.

לאחר מכן יש להתייעץ עם עורך דין בתחום הנזיקין, אשר בהתאם לנסיבות כאמור יוכל לנסות ולקבוע האם ישנה עילת תביעה לכאורה נגד המלון.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il