עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:4/20/2009 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:הקשר בין פגיעה בתאונה ומחלת טרשת נפוצה
שאלה: נפגעתי בתאונת דרכים לפני מספר חודשים וסבלתי מלחץ נפשי גדול. בימים אלו, אובחן כי אני חולה במחלה שנקראת טרשת נפוצה. האם אפשר לטעון כי פגיעתי בתאונת הדרכים היא שגרמה למחלה ולתבוע פיצויים בשל כך מחברת הביטוח ?

תשובה: עסקתי בשאלה דומה בעבר, בנוגע לקשר שבין פגיעה בתאונה ומחלת הסכרת אשר הוכר בפסיקה, אך ביחס למחלת טרשת נפוצה העמימות היא גדולה יותר.
תחילה נסביר בקצרה - טרשת נפוצה היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקוד מערכת העצבים המרכזית. למחלה סימפטומים שונים וקשים והיא עשויה אף להביא לשיתוק מוחלט.
עד לתקופה האחרונה, לא הוכר בפסיקת בתי המשפט קשר כלשהו בין פגיעה בתאונה והמחלה, זאת בין היתר לאור העובדה שגם בספרות הרפואית הקשר לא הוכר באופן ברור.
בפסק דין אשר ניתן לאחרונה על-ידי בית משפט השלום בחיפה במסגרת ת.א. 6961-05, דובר על אדם אשר חלה במחלת הטרשת הנפוצה וכעבור שנתיים נפגע בתאונת דרכים. לטענת התובע, בעקבות התאונה מצב המחלה החמיר מאוד ותפקודו נפגע לחלוטין.
בית המשפט אימץ באופן מלא את קביעת המומחה הרפואי אשר בדק את התובע וקבע כי התאונה אכן החמירה את מצב המחלה. המומחה ציין בחוות הדעת כי מחקר שנערך בבית-החולים כרמל במהלך מלחמת לבנון השנייה, העלה כי המתח מהמלחמה הביא לעלייה במקרי הטרשת הנפוצה. בין היתר על סמך מחקר זה, קבע המומחה כי עשוי להיות קשר במקרה זה בין הסטרס (המתח הנפשי) בתאונה וההחמרה במחלה.
העובדה שבית המשפט הכיר באופן ברור בקשר שבין מתח נפשי בעקבות תאונה ומחלת הטרשת הנפוצה, עשויה בהחלט להביא לכך שפסק דין זה יהווה פתח לפסיקות נוספות של בתי המשפט אשר יכירו באופן תדיר בקשר שבין פגיעה בתאונה והמחלה.
יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בפסיקה של בית משפט השלום אשר איננה מחייבת וטרם עמדה במבחן של ערכאה גבוהה יותר, כך שהתשובה לשאלה איננה חד משמעית ויכול בהחלט להיות שבעתיד יינתנו פסקי דין אשר דוחים את הקשר בין תאונה למחלת הטרשת הנפוצה.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il