עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:3/24/2009 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:פגיעה נפשית עקב פיטורין כתאונת עבודה
שאלה: באופן פתאומי, קרא לי המעביד שלי והודיע לי על פיטוריי מן החברה. בעקבות זאת, החל מצבי הנפשי להידרדר ועד היום אני סובל ממצב נפשי קשה ומטופל בכדורים. האם אני יכול לפנות למוסד לביטוח לאומי שיכיר בי כנפגע בעבודה בעקבות מצבי הנפשי ?

תשובה: אכן, גם פגיעה נפשית שנגרמה לאדם עקב עבודתו, עשויה להיחשב כתאונת עבודה.
בפסיקת בתי הדין לעבודה נקבע, כי כאשר אדם מוכיח שאירע לו במסגרת עבודתו אירוע מיוחד השונה מפעולותיו הרגילות והיומיומיות במסגרת העבודה וכי בעקבות אירוע זה נגרמה לו פגיעה נפשית מוכחת, הרי שאפשר ואותו אירוע מיוחד בעבודה ייחשב כתאונת עבודה והאדם ייחשב כנפגע עבודה.
כמובן שעל מנת לתמוך את הטענה של קשר בין האירוע בעבודה ובין המצב הנפשי, יש צורך שמומחה רפואי יקבע שאכן מצבו הנפשי של אותו אדם נגרם או לכל הפחות הוחמר בעקבות האירוע המיוחד בעבודה.
סוגיה זו עלתה על הפרק לאחרונה בפסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה במסגרת עב"ל 151/08. במקרה זה דובר על עובד אשר קיבל הודעה על הדחה מתפקידו בעבודה ולאחר מכן פוטר מעבודתו. לטענת התובע, ההודעה על פיטוריו נפלה עליו כרעם ביום בהיר ובעקבות זאת מצבו הנפשי נפגע והוא ממשיך לסבול מהתקפי חרדה ולחץ ומטופל בתרופות.
המוסד לביטוח לאומי דחה את פנייתו של התובע, לאחר שקבע כי התובע לא הוכיח כל אירוע חריג בעבודתו אשר גרם למצבו הנפשי הנטען וכך גם נקבע על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בחיפה.
בית הדין הארצי קיבל את ערעורו של התובע וקבע כי עצם ההודעה על ההדחה מהתפקיד היא בעצם אותו אירוע מיוחד שאותו ניתן לבודד ושבגינו הדרדר מצבו הנפשי של התובע ולפיכך בהחלט ניתן לראות בתובע כנפגע בעבודה בעקבות הודעת ההדחה מן התפקיד.
לפיכך, כאשר אדם נתקל באירוע חריג במסגרת עבודתו, למשל בלחץ ספציפי ומיוחד בעבודה, בהרעת תנאים חריגה או בפיטורין כאמור, ובעקבות זאת מדרדר מצבו הנפשי באופן שהוא זקוק לטיפול רפואי של ממש בתחום הנפשי, בהחלט אפשר ואותו אדם יוכר כנפגע בעבודה ויקבל את כל הזכויות להן זכאי אדם שנפגע בעבודתו.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il