עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:12/3/2009 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:נזקי גוף בתאונת דרכים במצב של שיכרות
שאלה: נסעתי ברכבי הפרטי כשאני שיכור. לפתע התנגשתי בעוצמה בעץ ועקב כך נגרמו לי נזקי גוף קשים. האם אהיה זכאי לפיצוי מחברת הביטוח בגין נזקי הגוף שנגרמו לי למרות שנהגתי במצב של שיכרות ?

תשובה: בהחלט כן. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אינו מחריג פגיעות גוף שנגרמו במסגרת נהיגה תחת השפעת אלכוהול ובהתאם לכך גם פוליסות ביטוח החובה לרכב אינן מחריגות פגיעות אלו.
אמנם, אחד החריגים הבולטים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא החריג של תאונה במתכוון – במקרה שבו נפגע אדם בתאונה מכוונת, הרי שאין המדובר בתאונת דרכים והנפגע איננו זכאי לקבל פיצויים מכוח החוק.
יחד עם זאת, בפסיקה נקבע שהכוונה אותה מחריג החוק היא כוונה של ממש לקרות התאונה, בבחינת רצייה בתוצאה ובנזקים שנגרמו, ואין די בצפיות או בהסתברות גבוהה למדי שההתנהגות תביא לתאונה. רשלנות או פזיזות אשר הביאה לתאונה תיחשב כתאונת דרכים לכל דבר ועניין ורק הוכחת אותה כוונה מיוחדת תביא לשלילת הפיצויים מן הנפגע.
לאור ההגדרה הנ"ל, נהיגה בשכרות איננה נכנסת בגדר הכוונה המיוחדת המוחרגת בחוק שכן הנפגע לא התכוון שהתאונה תתרחש אלא לכל היותר נהג בפזיזות וברשלנות ולכן המדובר בתאונת דרכים לכל דבר ועניין והנפגע יהיה זכאי לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, וכך אף נקבע במפורש במספר פסקי דין.
חשוב לציין – הדברים נכונים לגבי נזקי הגוף בלבד שנגרמו לאותו נהג שיכור. בכל הנוגע לנזקי הרכוש אשר נגרמו לרכב בתאונת הדרכים, הרי שפוליסות מקיף רבות לרכב מחריגות נזקים שאירעו בעת נהיגה בשכרות ובמסגרת פוליסות אלו לא ישולמו לנהג השיכור פיצויים בגין נזקי הרכוש שנגרמו לרכב.
והכי חשוב – סעו בזהירות ולמרות האמור לעיל לעולם אל תנסו לנהוג ברכב תחת השפעת אלכוהול ...

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il