עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:1/29/2009 שם הכותב:דר' מרגנית גולדרייך שם המאמר:בקשת פטנט בינלאומית PCT
בקשת פטנט בינלאומית PCT
Patent Cooperation Treaty
אמנת PCT היא אמנה בינלאומית שנחתמה על ידי רוב מדינות העולם ומאפשרת הגשת בקשת פטנט אחת לרשות ה- PCT, במקום להגיש בקשות רבות למדינות השונות ובשפות שונות. המטרה העיקרית בהגשת בקשת PCT היא לדחות את מועד הגשת הבקשות המקבילות בתום שנת אמנת פריז. מדינת ישראל הצטרפה לאמנה בשנת 1996 ונמצאת כיום במקום ה-13 בעולם במספר בקשות ה- PCT המוגשות לרשות. הבקשה מועברת גם לרשות חיפוש פטנטים אמריקאית או אירופית לצורך ביצוע חיפוש פטנטים וניתנת גם אפשרות לבחינה מקדימה של הפטנט, וקבלת חוות דעת לגבי כשירות ההמצאה לצורך קבלת פטנט. הדחייה המקסימלית להגשת הבקשות המקבילות ע"י רשויות ה-PCT היא ל- 18 חודשים. לאחר 12 חודשים מתאריך הבכורה תוגש בקשת ה – PCT במקום השלב הלאומי בו צריך לרשום את הפטנט בשאר המדינות בעולם. על פי נתוני משרד רשם הפטנטים, במשך ששת השנים האחרונות הייתה עליה של כ-540% בהגשת בקשות PCT בארץ.

לאחר כ - 4 חודשים (16 חודשים מתאריך הבכורה) מיום הגשת הבקשה הבינלאומית נערך חיפוש בינלאומי על ידי רשות הפטנטים האמריקאית או האירופית, ומוגש דו"ח חיפוש בינלאומי למגיש הבקשה. כ 7 חודשים לאחר הגשת ה PCT (19 חודשים מתאריך הבכורה) ניתן לבקש בחינה מוקדמת לפטנט כאשר הבחינה היא וולונטרית. כעבור 18 חודשים (30 חודשים מתאריך הבכורה), הממציא או היזם צריך להחליט באילו מדינות בעולם הוא מעוניין לרשום את הפטנט, ולהגיש בקשות פטנט מסודרות במדינות בהן הוא מעוניין בהגנה פטנטית.

יתרונות ה- PCT:

השגת דחייה בכניסה לשלב הלאומי – בהגשת PCT הממציא למעשה "קונה" 18 חודשים נוספים ודוחה את הגשת מועד בקשות הפטנט המקבילות במדינות השונות בעולם. הממציא מקבל ארכה להגשת בקשות הפטנט המקבילות של 30 חודש מתאריך הבכורה, לעומת 12 חודשים למי שאינו בוחר בהגשת PCT. ארכה זו מאפשרת להתקדם בפיתוח, לגייס משקיעים נוספים, לערוך מחקר שווקים מעמיק ועוד.
הקלה בתזרים המזומנים – הדחייה מאפשרת לממציא לגייס עוד כספים לפני ההגשות הבינלאומיות במדינות השונות בעולם.
קבלת חוות דעת – לאחר הגשת בקשת ה-PCT נערך חיפוש מקיף וניתן גם לעבור בחינה מקדימה של בקשת הפטנט, בעקבותיה מתקבלת חוות דעת לגבי כשירות הפטנט. החיפוש והבחינה הינן כלי עזר מצויין בידי הממציא או היזם שעוזר בהחלטה על הכדאיות של המשך הטיפול בבקשת הפטנט לפני ההגשות המקבילות במדינות השונות. חוות הדעת מתייחסת לשלושת הנקודות לבחינת פטנטביליות – יעילות תעשייתית, חידוש וצעד המצאתי.

חסרונות ה- PCT:

דחייה בקבלת הפטנט במדינות השונות – דחיית הגשת הבקשה במדינות השונות בעולם תדחה את קבלת הפטנט במדינות השונות בעולם. הדבר גורם להארכת תהליך שממילא ארוך מאוד.
תשלום אגרות נוספות.


כותב המאמר עורך / עורכת דין : דר' מרגנית גולדרייך

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il