עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:12/29/2008 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:פיצוי עקב דיווח כוזב על מחלה קשה
שאלה: במסגרת בדיקות אשר ביצעתי בקופת החולים, חלה טעות שבעקבותיה דיווח לי הרופא שאני חולה במחלה קשה. הידיעה אודות המחלה גרמה לי לחרדות רבות ועגמת נפש קשה. לאחר מספר ימים, הודיעו לי מקופת החולים שחלה טעות בבדיקות ושאני לא חולה באותה מחלה קשה. האם אני זכאי לפיצוי כלשהו מקופת החולים בעקבות החרדות ועגמת הנפש שנגרמה לי ?

תשובה: בהחלט אפשרי כי תוכל לקבל פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לך עקב הדיווח הכושל. סוגיה זו עלתה על הפרק במסגרת מקרה שנדון בבית משפט השלום בירושלים, בת.א. 12474/05 אבו סארה נ' קופת חולים לאומית. באותו מקרה, ביצע התובע בדיקות דם שמהם עלתה אבחנה שגויה כאילו התובע חלה בצהבת זיהומית שאיננה ניתנת לריפוי. בבדיקת דם חוזרת אשר בוצעה לתובע כעבור מספר ימים, אובחנה הטעות ונמסר לו כי הוא איננה חולה במחלה הקשה.
התובע טען כי בעקבות המידע השגוי חי הוא במשך 9 ימים בידיעה כי הוא חולה במחלה קשה וסבל מתופעות של חרדות ומתח שבגינן אף קיבל טיפול נפשי. בנוסף, טען התובע כי ארוסתו ביטלה את נישואיהם המתוכננים לאחר שנודע לה על תוצאות הבדיקה.
בית המשפט קבע כי קופת החולים מסרה לתובע תוצאות שגויות והפרה את חובת הזהירות המוטלת עליה כלפי התובע שחבר ומבוטח אצלה. לכן, קבע בית המשפט כי על קופת החולים לפצות את התובע בגין הנזקים אשר נגרמו לו עקב הדיווח המוטעה בדבר היותו חולה במחלה קשה.
בית המשפט קבע כי התובע לא הצליח להוכיח כי נגרמו לו נזקים נפשיים וכי נישואיו בוטלו בעקבות התוצאה השגויה. יחד עם זאת, קבע בית המשפט כי התובע זכאי לפיצוי עבור החרדה ועגמת הנפש שנגרמה לו בעקבות התוצאה השגויה, והעמיד את הפיצוי על סך של 15,000 ₪.
כמובן שאין זה אומר שכל אדם שנמסר לו דיווח לא נכון על-ידי הרופא, זכאי באופן מיידי לפיצוי כלשהו. הכוונה היא רק לאותם מקרים קיצוניים, שבהם מדובר בטעות קשה ובולטת שבגינה אכן נגרמו לאותו חולה חרדות קשות ועגמת נפש מרובה.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il