עורכי דין עורכי דין - אינדקס אתרים של עורכי דין בישראל לפי תחומי התמחות.
עורכי דין-אודות צור קשר שימושון   משרד עורכי דין פרסום עורך / ת דין

פרסומת
אתר נט דין מאפשר לכל עורך דין רשום אשר אושר במערכת להוסיף מאמרים דעה טיפ או מידע אחר. חזרה אל
דף ראשי - עורכי דין







 
 
הוסף מאמר
תאריך:12/29/2008 שם הכותב:גיל קראוס שם המאמר:נפילת מכסה מנוע על היד כתאונת דרכים
שאלה: במהלך נסיעתי ברכב, התחמם מנוע הרכב. לפיכך, עצרתי את הרכב בצד ויצאתי לבדוק את מצב המים ברדיאטור. בעת שפתחתי את מכסה המנוע, נפל מכסה המנוע על ידי ובעקבות זאת אובחן אצלי שבר ביד. האם ניתן להכיר בי כנפגע תאונת דרכים ?

תשובה: בהחלט כן. סעיף 1 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, מגדיר כי שימוש ברכב לצורכי החוק כולל גם טיפול-דרך או תיקון-דרך ברכב שנעשו על-ידי המשתמש ברכב או על-ידי אדם אחר שלא במסגרת עבודתו. כלומר, כאשר אדם ניגש לבצע טיפול ו/או תיקון ברכב במהלך נסיעתו ובעקבות זאת נפגע פגיעת גוף, תיחשב פגיעתו כתאונת דרכים לכל דבר ועניין, כל עוד לא מדובר באדם שזוהי עבודתו. כך הם הדברים גם במקרה המופיע בשאלה, בו הפגיעה אירעה בשעה שנהג הרכב ביקש לבדוק את מצב הרדיאטור ונפגע במסגרת פעולה זו וכך אף נקבע במפורש בפסיקה.
יחד עם זאת, חשוב להבחין בין טיפול ו/או תיקון ברכב במהלך נסיעה לבין טיפול ו/או תיקון "ביתי". בפסיקה נקבע כי רק טיפול ו/או תיקון אשר נעשה אגב נסיעה ולצורך המשכה המיידי של הנסיעה, ייחשב לצורכי החוק כשימוש ברכב וכפועל יוצא מכך רק אדם שנפגע במהלך טיפול ו/או תיקון שכזה ייחשב כנפגע תאונת דרכים. מאידך, כאשר נעשה ברכב תיקון או טיפול בית, למשל כאשר אדם בודק את מצב המים ברדיאטור בחניון ביתו וללא קשר לנסיעה, הרי שאין המדובר בטיפול ו/או תיקון אשר נכלל במסגרת הגדרת שימוש ברכב כאמור בחוק.
לפיכך, אם מכסה המנוע היה נופל על נהג הרכב במהלך ביצוע אותה בדיקה בחניון ביתו, לא היה נחשב המקרה כתאונת דרכים.
יצוין כי סוגיה זו מעלה שאלות רבות והבחנות דקות, כגון מקרה שבו אדם ביצע טיפול דרך בסמוך לביתו, אך עשה זאת לצורך נסיעה מיידית ברכב או לאחר נסיעה ברכב או למשל כאשר התיקון הוא לא בחצר הבית אלא בחניון ציבורי למשל. לפיכך, במקרים כאלו ואחרים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום זה על מנת שיוכל לייעץ לכם אם ניתן להכיר בפגיעה כתאונת דרכים.

כותב המאמר עורך / עורכת דין : גיל קראוס

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של העורך / העורכת דין ודעתו של הכותב בלבד

עורכי דין כל הזכויות שמורות נט דין © 2007 www.netdin.co.il